ȘOC-PUB. „Tutunul dăunează grav sexului oral” și „Liderii lumii se pupă pe gură”

ȘOC-PUB. „Tutunul dăunează grav sexului oral” și „Liderii lumii se pupă pe gură”

Începând de astăzi lansăm un serial cu cele mai șocante campanii de publicitate create și lansate de-a lungul timpului.

Una dintre cele mai controversate campanii a fost cea din 2011, din Franța, sponsorizată de Asociația pentru Drepturile Nefumătorilor. Aceasta prezenta adolescente și adolescenți, în poziții care sugerează că se pregătesc să facă sex oral unor bărbați în costum. Doar că tinerii... au în gură câte o țigară. Fiecare astfel de imagine poartă și o explicație: „A fuma înseamnă a fi sclavul tutunului”.

Liderul Asociației pentru Drepturile Nefumătorilor, Remi Parola, a recunoscut că scopul campaniei a fost acela de a șoca:

Ne puteți urmări și pe Google News

„Reclamele tradiționale care îi vizează pe adolescenți nu-i impresionează. Dacă vorbești despre sănătate, boală sau chiar moarte, nu pricep. Dar dacă vorbești despre supunere și dependență, atunci ascultă.”

Parola a insistat că nu despre sex este vorba în campania sa:

„Imaginile au o conotație sexuală pe care nu o pot nega, însă acesta este doar un mod de a deschide discuția cu tinerii, pentru a-i face să înțeleagă pericolele fumatului.”

O companie care a căutat întotdeauna să șocheze în campaniile sale publicitare este United Colors of Benetton. Însă probabil că nici una nu a fost atât de celebră precum „Unhate”, tot din 2011.

Aceasta prezintă imagini (trucate) cu liderii lumii pupându-se cu foc: astfel, Barack Obama poate fi văzut sărutându-se pe gură cu răposatul lider comunist venezuelean Hugo Chavez sau cu fostul președinte chinez Hu Jintao, liderul palestinian Mahmud Abbas cu premierul israelian Netanyahu, președinții de atunci ai Coreei de Nord și de Sud. Kim Jong-Il și Lee Myung-Bak, Angela Merkel cu Sarkozy și, în fine, papa Benedict al XVI-lea cu imamul egiptean Ahmed el-Tayeb.