Șoferii de maxi-taxi, în grevă la Galați

Șoferii de maxi-taxi, în grevă la Galați

Transportul public local din municipiul Galați a fost perturbat ieri serios, din cauza „grevei” ad-hoc declanșată de operatorii de maxi-taxi. Aceștia au protestat în fața Primăriei, punând presiune pe autorități pentru a li se prelungi licențele de transport care expiră în data de 9 mai

Liniștea municipiului Galați a fost spulberată, ieri, de un protest spontan al operatorilor de maxi-taxi, supărați fiindcă Primăria - condusă de edilul Marius Stan - nu le-a prelungit licențele de transport persoane pe traseele deja concesionate. Licențele acestora expiră în data de 9 mai și protestatarii ar fi vrut o prelungire de doi ani. Prin urmare încă de la prima oră a dimineții, gălățenii s-au uitat lung și în van după obișnuitele maxi-taxi cu care se deplasau dintr-un capăt în altul al orașului de pe malul stâng al Dunării. Șoferii nu au mai ieșit pe traseu, în încercarea de a bloca transportul public de persoane. Apoi atât conducătorii auto, cât și reprezentanții angajatorilor lor (opt operatori privați), au pichetat sediul Primăriei gălățene. S-au strâns aproximativ 100 de persoane care șiau arătat îngrijorarea cu privire la viitorul lor.

FOTO. Liniștea municipiului Galați a fost spulberată, ieri, de un protest spontan al operatorilor de maxi-taxi, supărați fiindcă Primăria - condusă de edilul Marius Stan - nu le-a prelungit licențele de transport persoane

Ne puteți urmări și pe Google News

Între operatorii privați de transport public și primarul Marius Stan au avut loc până acum două întâlniri pe tema prelungirii acestor licențe, în urma cărora li s-au dat speranțe că vor mai putea acoperi traseele încă doi ani, spun protestatarii. Dar după ce a ieșit la iveală faptul că nu li s-ar putea prelungi legal contractele - un articol în acest sens a fost scris de jurnaliștii de la Viața liberă Galați - șoferii spun că se simt păcăliți. În transportul local cu maxi-taxi lucrează peste 500 de angajați care se tem acum că vor rămâne fără locurile de muncă într-o comunitate în care nici în alte branșe nu se găsesc job-uri.

Frica de DNA?!

Unii dintre călători vorbesc, sub protecția anonimatului, despre „băieții deștepți” din această branșă și modul pe lângă lege sau la limita ei în care ar fi obținut traseele.

Din data de 9 mai, gestiunea rețelei de trasee pentru transportul public de persoane este preluată de Transurb, care a suplimentat deja mijloacele de transport pe rutele mai aglomerate

„Spuneau că le prelungește, dar am auzit că mai-marii urbei s-au răzgândit! Le e frică să nu se ducă DNA-ul (n.r. - Direcția Națională Anticorupție) peste ei. Se tem să nu ajungă și ei la beciul domnesc!”, ne-a declarat un gălățean care nu a vrut să-i facem public numele, de teama represaliilor.

Protestul continuă

Reprezentanții protestatarilor s-au întâlnit ieri cu viceprimarii Radu Cosca şi Florin Popa, dar potrivit prim-vicepreşedintelui Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Silviu Cârlan, întâlnirea nu s-ar fi soldat cu vreun consens. Acesta a precizat că viceprimarii le-au spus că nu se pot prelungi contractele cu operatorii privați deoarece Curtea de Conturi a precizat că legea nu permite încheierea unui act adițional la aceste contracte. Însă, conform unui comunicat al Primăriei, cei doi viceprimari „le-au transmis reprezentanţilor transportatorilor privaţi că o decizie în acest sens nu poate fi luată decât de Consiliul Local Galaţi şi că vor prezenta aleşilor locali solicitările lor”. Consiliul Local Galaţi se întruneşte în şedinţă pe comisii marţi, 28 aprilie, şi în plen joi, 30 aprilie. Protestul va continua și în perioada următoare, a anunțat Silviu Cîrlan.

Transurb preia rețeaua de trasee

Încă de la prima oră a dimineții, societatea publică de transport local de persoane, Transurb, a suplimentat ieri numărul de autobuze și tramvaie. Mijloacele care au asigurat transportul public al gălățenilor au fost cu 31 mai multe față de o zi obișnuită, după cum a declarat directorul general al Transurb, Genica Totolici. Astfel, pe traseul 102 au fost introduse opt autobuze în plus, pe traseul 105 – trei, pe ruta 104 – încă două, iar traseul 39 a fost suplimentat cu șase tramvaie. Pe restul traseelor circulă câte unul sau două autobuze în plus. „Noi putem să menținem această suplimentare, dar nu știm pentru ce perioadă, autoritățile trebuie să hotărască. Aveam planificat să ieșim cu 94 de mijloace de transport din 9 mai, când începe contractul nostru de gestiune delegată pentru rețeaua de trasee a municipiului Galați”, a precizat directorul general al Transurb.