SOPRANA Angela Gheorghiu critică DUR guvernul Cioloş: "Sunt STUPEFIATĂ!"

Soprana Angela Gorghiu reacţionează şi ea în scandaul monstru de la Opera Română. Ea are o părere foarte dură, declarându-se stupefiată, întristată şi revoltată de desfăşurarea de forţe a celor care îşi doresc „să pună mâna” pe această instituţie.

„Sunt, pentru a nu știu câtă oară în ultimele săptămâni, stupefiată, întristată și revoltata de desfășurarea de forțe a celor care își doresc cu orice preț să pună mână pe ONB, răstălmăcind adevărul și folosind cele mai josnice mijloace de a manipulă informații, opinii, presă, public. Indiferent unde m-am aflat în carieră mea, am fost veșnic alături de țara mea și am așteptat cu răbdare un moment în care să pot cântă la operă bucureșteană în aceleași condiții de excelentă în care pot cântă pe marile scene ale lumii. Am crezut că acel moment se va apropia, în sfârșit, că Operă își va recăpăta demnitatea și că nu mai va avea la conducere oameni cercetați pentru nereguli grave și ilegalități, oameni care să-și bată joc cu seninătate de colegii mei. Nu pare să fie cazul. Că soluție ”de consens”, despre care angajații și conducerea ONB au fost, însă, informați, și nu consultați, ministrul Vlad Alexandrescu și primul ministru Dacian Cioloş au găsit de cuviință să cedeze presiunilor domnului Kobborg și să-l re-numească pe domnul George Călin la conducerea ONB.”, afirmă Angela Gheorghiu prin intermediul paginii sale de facebook.

Totodată, cunoscuta soprană i-a scris ministrului Vlad Alexandrescu, iar în postarea sa de pe facebook a redat câteva pasaje.

” Va asigur că nu despre domnul Soare este vorba.

V-ați bătut joc și de el destul jucându-va cu datul și luatul de funcții. Pentru mine, principial vorbind dacă era orice persoană profesionistă și curată putea să se numească și Popescu, îl susțineam oricum, în față sau în locul unor oameni dați afară pentru că au comis ilegalități. (...)Din păcate continuați dumneavoastră să le păstoriți în continuare cu bună știință. Mă dezic de un asemenea gest necumpătat, dacă mâine totuși vreți să îl faceți. Imaginea României ar fi mai bună dacă într-adevăr ați da în vileag aceste practici din Operă și ați spune că aici nu este admis să facem acest circ și că vrem să avem un teatru European pentru că avem cu cine!

Trebuie să spuneți că dați șansa deopotrivă artiștilor de toate naționalitățile să fie angajați. Ceea ce a făcut Alină Cojocaru în față Operei este incalificabil! Să ceară balerinilor să demisioneze dacă și partenerul sau, Johan Kobborg își va da demisia, doar pt că acesta a fost lovit în orgoliu sau pentru că se aflase că se erija în cineva ce nu este, adică director la balet?! Să ne concentrăm un pic, măcar. Acest gest este jenant din partea unei artiste”, scrie soprana.

De altfel, aceasta îl critică pe ministru şi îi spune că s-a lăsat influenţat de un balerin care va pune condiţii că va pleca dintr-o instituţie „unde a făcut ilegalităţi”.

„Voi lupta pentru colegii mei de la ONB ce muncesc aici de o viata! Am vorbit si ne am auzit reciproc, dar asa cum v-am spus si in viu grai, nu pot fi de acord cu gafa pe care o pregatiti maine, cu scuza ca ONB este alcatuit din oameni care nu au idei europene sau deschise. (...) Artistii sunt fiintele cele mai deschise in spirit in toata lumea aceasta. Eu nu sunt de acord sa va bateti joc de artistii din Romania. Nu ati dat sansa colegilor mei dirijori profesionisti si curati, dar vreti sa redati inca o data sansa unor oameni certati cu moralitatea, profesionalismul, demnitatea si legea. Doamne ajuta!”, conchide Angela Gheorghiu.