Șova pe șantierul autostrăzii Sibiu-Orăştie : Specialiştii spun că italienii de la Impregilo respectă calendarul care s-a stabilit de comun acord cu șefii CNADNR

Șova pe șantierul autostrăzii Sibiu-Orăştie : Specialiştii spun că italienii de la Impregilo respectă calendarul care s-a stabilit de comun acord cu șefii CNADNR

Ministrul Transporturilor, Dan Șova, s-a dus astăzi să vadă cum merg lucrările la lotul III al autostrăzii Sibiu-Orăștie, unde din cauza unor alunecări neprevăzute nu s-au putut finaliza construirea drumului. Ministrul a explicat că, deși i se pare că nu este destulă mobilizare pe șantier, specialiștii de la Ministerul Transporturilor și de la Compania Națională de Autostrăzi spun că lucrările sunt în grafic.

Acesta a promis să se întoarcă pe şantier în mai puţin de o lună să-i verifice din nou pe constructori. „Luni o să verificăm la CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România n.r) exact care este situaţia. Altfel, nu îmi place nici mie, cred că nu vă place nici dumneavoastră, nu place nimănui cum arată cei 6 kilometri, care sunt problematici. Dar dacă inginerii constructori spun că sunt în grafic, dânşii spun că trebuie să lucreze de sus în jos, o să vedem. În două - trei săptămâni o să venim din nou”, a declarat Dan Şova.

Specialiştii de la CNDANR susţin că firma constructoare respectă calendarul. „E mai puţin important ce spun eu, e mult mai important ce spun specialiştii. Specialiştii spun că respectă calendarul care s-a stabilit de comun acord cu CNADNR. Deci, eu constructor nu sunt, nu pot decât să cred, deocamdată, că nu ne-au minţit niciodată”, a completat Şova.

Ministrul Transporturilor le promite şoferilor că vor putea circula pe porţiunea de autostradă inspectată vineri, pe 15 noiembrie. „Şoferilor le spunem că un complet de arbitri a stabilit ca în data de 15 noiembrie să fie gata această autostradă şi noi ne vom ţine de capul lor ca să fie gata. Oamenii trebuie să se aştepte ca acest tronson să fie gata pe data 15 noiembrie”, a încheiat Dan Şova. La începutul lunii aprilie, ministrul Transporturilor anunţa că lucrările incluse în Lotul 3 din autostrada Orăştie-Sibiu vor continua cu italienii de la Impregilo, fără costuri suplimentare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Conform datelor publicate pe site-ul CNADNR, valoarea totală a proiectului autostrăzii Sibiu-Orăştie este de peste 2,563 miliarde lei (fără TVA), din care 2,179 miliarde lei reprezintă contribuţia nerambursabilă a Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune (85% din valoarea totala eligibilă), diferenţa fiind asigurată prin bugetul de stat.

Din cauza complexităţii şi lungimii proiectului, pentru execuţia lucrărilor de pe autostrada Sibiu-Orăştie a fost realizată o împărţire în 4 loturi. Pentru lotul 3, valoarea contractului cu Impregilo este de 604,791 milioane lei, fără TVA, din care 514,073 contribuţia UE şi 90,718 milioane lei de la bugetul de stat.

Autostrada Orăştie-Sibiu a fost deschisă circulaţiei în data de 20 decembrie 2013, pe distanţa dintre Orăştie, judeţul Hunedoara şi Cunţa, judeţul Alba, respectiv aproximativ 44 de kilometri, după ce anterior, în cursul aceleaşi zile, a fost inaugurat şi lotul 4 al acesteia, între Sălişte şi Sibiu, în lungime de 16 kilometri.

În timp ce ministrul Transporturilor susține că alunecările de teren nu aveau de ce să întrzâie lucrările, surse din CNADNR au precizat, pentru EVZ, că proiectarea și construcția lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu a fost executate în baza studiului de fezabilitate primit chiar de la CNADNR.

Totodată, sursele citate au explicat că șefii Companiei de Drumuri au recunoscut, după luni de tegiversări- care au întârzâiat lucrările, că alunecările de teren sunt fenomene imprevizibile și au semnat un acord prin care s-a decis că trebuie căutată o soluie tehnică pentru a construi autostrada cât mai ieftin.

Cert este că italienii au oferit patru soluții, abia ultima fiind acceptată în toamna anului trecu. Numai că, șefii de la drumuri au uitat să mai semneze și acordul cu italienii, pentru ca aceștia să poată continua lucrările. De curând, cei de la Impregilo și mai marii Companiei s-au pus de acord, și s-a semnat un act adițional care prevede că pentru construirea celor 22 de kilometri valoarea contractului poate fi majorată cu maxim 20%, dacă apar cheltuieli neprevăzute.