GREȘELILE FATALE făcute de Adrian Iovan. Un specialist în inginerie aerospațială EXPLICĂ TOTUL

GREȘELILE FATALE făcute de Adrian Iovan. Un specialist în inginerie aerospațială EXPLICĂ TOTUL

Profesorul Octavian Thor Pleter, de la Facultatea de Inginerie Aerospațială din cadrul Universității Politehnice București, demontează, într-o scrisoare publicată de site-ul aviatia.ro, cele "două mituri" vehiculate după producerea tragediei aviatice din Munții Apuseni referitoare la intervenția eroică a pilotului comandant și la vina ROMATSA în cazul eșecului operațiunilor de salvare.

CLICK PE POZELE DE MAI JOS PENTRU GALERIE FOTO cu Aura Ion:

Specialistul în inginerie aerospațială susține că, din cauza faptului că pilotul comandat Adrian Iovan a schimbat, în timpul cursei, planul de zbor din IFR în VFR, ROMATSA nu mai avea nicio obligație contractuală. (detalii aici)

  • RESPECT, AURA ION! Zeci de mii de români FURIOŞI pe AUTORITĂŢI: Nu vedeţi că trebuie să moară tineri ca să îi facem eroi?

"În aviație, există două coduri: IFR și VFR. Zborul VFR se face la "vedere" și mult mai mult pe responsabilitatea pilotului decât zborul IFR, care se face pe o traiectorie foarte precisă și cu responsabilitate partajată între echipaj și centrele de control de la sol (...) mai ales în privința eventualelor operațiuni de căutăre și salvare. Dacă adoptul codul VFR, pilotul comandant poate depune planul său de zbor la centrul de control de la care pleacă, caz în care creează niște obligații minime ale tututor centrelor de control de trafic de tipul ROMATSA aflate pe rută”, explică specialistul.

Ne puteți urmări și pe Google News
Citiţi mai mult: SUFERINŢĂ infinită provocată de un STAT INCOMPETENT. Pot cei RESPONSABILI să privească aceste IMAGINI? CLICK PE COLAJUL DE MAI JOS pentru a vedea ce suferinţă a provocat incompetenţa instituţiilor responsabile care au bâjbâit 6 ore: ”Dar dacă nu este depus, obligațiile centrelor de control de trafic față de piloți sunt zero. Zborul a avut plan de zbor IFR depus anterior plecării, dar pilotul comandant a decis la un moment dat în cursul zborului să rezilieze acest contract și a solicitat să intre în codul aerian VFR, eliberând astfel de obligații ROMATSA. Angajarea în zborul VFR s-a făcut oricum ilegal, deoarece condițiile meteo locale erau Instrument Meteorological Conditions). Comandantul ar fi putut putut depune planul de zbor VFR în timpul zborului, ar fi trebuit măcar să-și declare intențiile de destinație, rută, măcar de direcție de zbor", explică Octavian Thor Pleter.
  • TRAGEDIA DIN APUSENI. GALERIA EROILOR care şi-au riscat viaţa PE GRATIS. Doctorul care era în CONCEDIU FĂRĂ PLATĂ în timpul misiunii

Expertul în siguranță aeronautică mai spune în scrisoarea sa că accidentul aviatic produs în Munții Apuseni este denumit, la nivel internațional, FIKI (Flight into Known Icing - zbor în atmosferă cunoscută cu condiții de îngheț), accident foarte rar întâlnit deoarece piloții nu-și permit, în general, să continue zborul odată ce află că există cantități mari de apă surparăcită în atmosfera unde zboară.

  • Primele rezultate ale autopsiei. Pilotul Adrian Iovan şi studenta de la Medicină au murit de FRIG

"În cazurile cunoscute de accident de tip FIKI, pilotul comandat este considerat singurul răspunzător și au printre cele mai mici rate de supraviețuire. Din acest motiv, acțiunea comandantului Iovan trebuie apreciată la superlativ. Dar problema mea este cum de s-a ajuns să fie nevoie de această măiestrie de pilot. Givrajul (apa suprarăcită se transformă, la contactul cu suprafețele avionului, în gheață - n.r) este de multe grade de intensitate și efectele lui asupra avionului sunt treptate. Fenomenul este cumulativ (...) și există astfel timp de a lua decizii de salvare din această situație. Problema e gheața odată formată nu se topește imediat, deci avionul aflat în această condiție este parțial afectat. Decizia de a continua zborul ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat este greșită pentru că performanțele avionului pot fi diminuate și nu se știe cu cât. De aceea se impunea întoarcerea imediată și aterizarea la Sibiu, în cazul analizat", mai spune profesorul Octavian Thor Pleter.

CLICK AICI PENTRU POZE DE LA LOCUL ACCIDENTULUI AVIATIC

Scrisoarea cu explicațiile integrale ale specialistului în inginerie aerospațială poate fi citită aici.

În memoria ei, toți cei care vor să-i aducă un omagiu, se pot alătura comunității RESPECT Aura Ion.

DITORIAL EVZ.RO: Respect, Aura Ion! Aura Ion și-a pierdut viața la 23 de ani pentru că a dorit să ajute la salvarea altor vieți și a crezut în niște valori pe care mulți nu le pricep. Din acest motiv Aura Ion este, pentru mine, un EROU și spun: RESPECT! Citiţi mai mult: AICI

Pe Facebook a fost creată o pagină intitulată “Respect Aura Ion”, care a primit apoape 90.000 de like-uri. Mii de mesaje de condoleanțe au fost postate pe această pagină care a fost vizualizata de aproape 2,3 milioane de utilizatori Facebook. 

CITIȚI ȘI:

  • RESPECT Radu Zamfir! GEST EMOȚIONANT: "Am fost la familia Aurei Ion. E foarte greu să pierzi un copil şi am încercat să aduc puţină alinare"
  • RESPECT, AURA ION! Zeci de mii de români sunt FURIOŞI pe AUTORITĂŢI
  • Accidentul aviatic din Munții Apuseni. Aura Ion nu ar fi trebuit să facă parte din echipa medicală
  • Studenta care a murit în ACCIDENTUL aviatic din Apuseni era VOLUNTARĂ în cadrul programului de transplant
  • TRAGEDIA DIN APUSENI. GALERIA EROILOR care şi-au riscat viaţa PE GRATIS. Doctorul care era în CONCEDIU FĂRĂ PLATĂ în timpul misiunii
  • Primele rezultate ale autopsiei. Pilotul Adrian Iovan şi studenta de la Medicină au murit de FRIG
  • ACCIDENTUL AVIATIC din Apuseni. Tatăl studentei care a murit: "Sunt sfâşiat de durere"