Specialiștii și elevii se contrazic. „La matematică, subiectele au fost SF”

Specialiștii și elevii se contrazic. „La matematică, subiectele au fost SF”

Emoţii mari, din nou, pentru elevii din clasele a VIII-a, a XI-a şi a XII-a. Aceştia s-au confruntat cu matematica sau cu istoria, în funcţie de profilul la care au studiat. Profesorii sunt de părere că aceste simulări nu îi vor ajuta foarte mult pe elevi. În plus, subiectele pe care le-au avut de rezolvat, i-au supărat pe câţiva dintre candidaţi

Elevii au sesizat diferenţe mari de dificultate, la simularea naţională pentru Bacalaureat, între subiectele de la uman şi cele de la profilul real. Aceştia au considerat că matematica a fost mai grea decât se aşteptau, iar istoria mult prea accesibilă. Totuşi, specialiştii în educaţie îi contrazic.

„Nu toţi trebuie să ia zece la mate”

Ştefan Vlaston, specialist în probleme educaţionale şi profesor de matematică, a analizat, pentru Evenimentul zilei, subiectele care au apărut, ieri, în foaia elevilor de la liceu şi din clasa a VIII-a: „Subiectele au fost standard. Nu au suprins cu nimic, nici la clasa a VIII-a, nici la clasa a XII-a. Structura asta apare de ani de zile. Am auzit de nemulţumirile pe care le-au avut cei de liceu în legătură cu subiectul al III-lea. Nu sunt motivate. Trebuie să existe o departajare, iar punctul C, de la subiectul reclamat, a avut rolul de face diferenţa dintre cei de nota opt şi cei de nota zece. Nu poţi să cobori standardele la un astfel de examen, pentru că la facultate trebuie să ai o bază. Considerăm că cei cu Bac vor continua parcursul educaţional. La clasa a VIII-a se putea lua opt cu lejeritate, chiar nu au fost dificile. E adevărat, cei din generală sunt mai bine pregătiţi decât cei de la liceu. E normal, atunci când creşti ai mai multe posibilităţi să-ţi petreci timpul liber”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Bacul ne indică o tragedie naţională

Vlaston subliniază că cifrele de la examene, fie ele simulări sau probele reale, continuă să ne indice o degradare acută a sistemului educaţional din România. „Vreau să spun că este o tragedie naţională că, în ultimii zece ani, peste 760.000 de tineri au făcut liceul degeaba. Sunt statistici oficiale, recunoscute chiar de Ministerul Educaţiei”. Profesorul continuă prin a-I sfătui pe candidaţii care vor da Bacul în acest an cum să înveţe. „Simularea nu îi ajută extraordinar de tare pe cei care au de dat examenul maturităţii în vară. De atâţia ani avem aceeaşi structură, iar ei ar trebui să o repete. În vară, subiectele vor arăta identic. Trebuie să facă subiectele din anii anteriori, constant, acasă. Nu este atât de greu”, încheie acesta.

Proba la istorie nu a fost grea!

Subiectele de la istorie au fost mai blânde. Clasa a XII-a a scris un eseu despre Autonomii locale și instituții centrale, în timp ce clasa a XI-a a redactat un eseu despre România Contemporană. „A fost foarte ușor la istorie. Oricine poate scoate un cinci”, a menţionat un elev al profilului umanist, din cadrul liceului „Ion Barbu”, când a ieşit din sală. Părerile elevilor sunt similare cu cele ale cadrelor specializate. „Subiectele sunt accesibile, iar materia a fost parcursă la timp. Cu toate că elevii claselor a XI-a au susținut o simulare a unui examen ce nu îi va ajuta considerabil, întrucât materia de la anul va fi una diferită, și subiectul lor a fost unul ușor de rezolvat”, explică Daniel Botezatu, profesor al Colegiului Național „Mihai Eminescu”, Botoșani.

CALENDAR

Examenele sunt aproape la final. Astăzi, 17 martie, are loc proba la alegere a profilului și specializării, care va fi susținută numai de elevii claselor a XIIa. Pe 31 martie este programată afişarea rezultatelor

În 2016, doar 38% au avut medii de trecere la simulare

Anul trecut, rata de prezenţă la simularea Evaluării Naționale a fost de 90,71% (169.632 de elevi participanți), iar procentul mediilor peste 5 s-a situat la 30,58%. În ceea ce privește simularea probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat, rezultatele din 2016 indică o rată de promovare (medie generală peste 6 și note peste 5 la toate probele) de 28,51% la clasa a XI-a, respectiv 38,39% la clasa a XII-a.