PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Educaţie

Studenții critica decizia Guvernului României de a emite, fără consultare, o nouă Ordonanță de Urgență pentru modificarea Legii Educației

Autor: | | 4 Comentarii | 205 Vizualizari
14-12/anosr-465x390
Studentii sunt consternati de modul total nedemocratic si lipsit de responsabilitate in care Guvernul alege sa trateze sistemul educational din Romania și se tem că nu mai există niciun viitor pentru Educația românească, informează președintele Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România, Cristi Popescu.

Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR) condamna public decizia Guvernului Romaniei de a folosi mecanismele legale de care dispune in interese personale si critica din nou lipsa de consultare a Ministerului Educatiei cu reprezentantii studentilor in ceea ce priveste emiterea unei noi Ordonante de Urgenta care modifica Legea Educatiei, se arată în comunicatul remis redacției EVZ de către organizația studențească.

Au criticat si introducerea doctoratului la frecvență redusă

"Studentii sunt consternati de modul total nedemocratic si lipsit de responsabilitate in care Guvernul alege sa trateze sistemul educational din Romania, in contextul in care trecem prin al treilea an consecutiv in care este emisa o Ordonanta de Urgenta care modifica Legea Educatiei Nationale (dupa OUG 92/2012 – in vigoare de la 19 decembrie 2012 si 117/2013 – in vigoare de la 30 decembrie 2013) la final de an, in timpul vacantei de iarna, fara o consultare prealabila cu actorii din sistem. Amintim ca aceeasi problema a fost semnalata de studenti si in aceasta vara, odata cu celebrul OUG 49/2014 care a introdus, printre altele, doctoratul la frecventa redusa sau posibilitateA infiintarii de universitati private de persoane fizice.

Acuză schimbarea legii pentru un om

Nemultumirea studentilor este cu atat mai mare cu cat motivarea emiterii acestui act normativ este legata de dorinta Prim-Ministrului Victor Ponta de a renunta la titlul de doctor, nicidecum de problemele reale cu care se confrunta sistemul eucational. Studentii considera ca acest lucru reprezinta un abuz de putere extrem de nociv pentru Romania din partea Guvernului Romaniei, care nu doar macelareste Legea Educatiei prin Ordonante de Urgenta fara sfarsit, dar le si foloseste in interes personal. Mai mult decat atat, ANOSR a inaintat de-a lungul timpului numeroase propuneri de modificari legislative catre reprezentantii Ministerului Educatiei care nu au fost solutionate pe motiv ca ”nu se poate justifica urgenta schimbarii” (cum ar fi participarea studentilor in procent de 25% la alegerea rectorului), insa din explicatiile oferite ieri de Ministerului Educatiei a reiesit ca dorinta Prim-Ministrului de a renunta la titlul de doctorat (fiind singurul care a depus o cerere in acest sens) este un motiv suficient de bun pentru ca Guvernul sa schimbe ”de urgenta” legea.", se arată în comunicatul de presă al ANOSR.

Pe aceasta cale, studentii ii aduc la cunostinta noului Ministru al Educatiei si Cercetarii Stiintifice Sorin CÎmpeanu ca "sistemul educational romanesc are alte probleme mult mai grave care necesita masuri de urgenta, cum ar fi subfinantarea cronica a educatiei si lipsa unei metodologii stabile de finantare a universitatilor, abandonul mare in mediul preuniversitar si universitar si lipsa de masuri eficiente care sa sprijine tinerii din medii defavorizate sau probleme de neconcordanta a sistemului educational cu realitatile in care traim".

Ministrul, criticat fiindcă a uitat studenții

Totodata, studentii se intreaba care este ”societatea civila” cu care s-a consultat Ministerul Educatiei referitor la prevederile OUG-ului, in conditiile in care Consiliul National al Rectorilor nu a avut nicio pozitie critica la adresa Ministerului in ultimii 2 ani de zile, iar aceeasi lipsa de reactie resimtita si din partea sindicatelor din mediul universitar se pare ca acum este rasplatita cu un loc in Consiliul Agentiei Romanie de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior (ARACIS), dupa ce in vara, odata cu OUG 49/2014, lipsa lor de reactii critice fusese rasplatita cu un loc in Consiliul de Administratie al Universitatilor. ANOSR il informeaza pe domnul Ministru ca din societatea civila si comunitatea academica fac parte si studentii, care sunt cei care resimt cel mai mult numeroasele modificari ale Legii Educatiei si care ar trebui sa aiba un cuvant de spus fata de modul in care li se organizeaza procesul educational.

”Se pare ca Guvernul si-a facut un obicei din a schimba Legea Educatiei dupa bunul plac, chiar daca intr-un sistem democratic functional legile sunt responsabilitatea Parlamentului si se schimba dupa dezbateri publice. Asteptam textul integral al OUG-ului pentru a ne putea pronunta asupra prevederilor sale, pentru ca de multe ori am avut surprize legate de ce au comunicat reprezentantii Guvernului si ce s-a regasit in document, insa ceea ce este clar pentru noi e ca modul in care Guvernul opereaza cand vine vorba de educatie este unul total iresponsabil si daunator pentru viitoarele generatii. Ne vine greu sa credem ca toate urgentele din sistemul educational se intampla mereu in perioada vacantelor (fie de iarna, fie de vara) si nu putem decat sa constatam ca momentele alese sunt de asa natura incat sa impiedice reactiile virulente venite din partea studentilor, singurii care au mai ramas critici la atrocitatile care se intampla in sistemul educational. Nu stim daca domnul Ministru Sorin Campeanu a uitat ca exista si studenti in sistemul educational romanesc sau a preferat sa ii excluda in mod intentionat de la consultari, insa ii recomandam sa urmareasca in istoria ultimilor 25 de ani ce s-a intamplat cu Ministrii care nu au respectat parteneriatul cu studentii, pentru ca altfel o sa ne pregatim noi sa ii amintim.”, a declarat Cristi Popescu, președinte ANOSR.

Tag-uri: ANOSR, ministrul educatiei, Sorin Cimpeanu, OUG, Legea Educatiei, doctorat, studenti, parteneriat, societate civila, decizia Guvernului, nedemocratic
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Studenții critica decizia Guvernului României de a emite, fără consultare, o nouă Ordonanță de Urgență pentru modificarea Legii Educației.

SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.