Țara în primejdie! De ce SRI trebuie să ne asculte, iar cine-i deranjează e un trădător

Mircea Marian
Autor: | | 58 Comentarii | 6184 Vizualizari

Nu există vreo secundă în care Patria să nu fie în primejdie. Azi, ne amenință corupția.

 Dacă nu ne distrug corupții din interior, atunci sunt rușii care ne pândesc la graniță. Iar dacă rușii stau liniștiți, atunci ne paște pericolul terorist. Mereu stă deasupra noastră un pericol care să justifice ca Țara să fie supravegheată atent. De unul sau mai multe servicii secrete. Întotdeauna drepturile omului sunt o chestiune secundară în fața marelui interes național. Sunt pe deplin conștient că majoritatea cetățenilor sunt complet indiferenți la acest aspect: „Să mă asculte, eu nu am nimic de ascuns!” Eu nu îmi dau seama care vor fi consecințele deciziei CCR privind interceptările asupra marilor dosare de corupție. Mă îndoiesc că știe cineva, la acest moment. Judecătorii vor decide de la caz la caz. Dar cred că măsura luată de CCR nu doar că este corectă, ci și necesară. De ani buni discutăm (unii dintre noi, nu toți...) despre faptul că puterea prea mare a serviciilor secrete nu numai că nu duce la diminuarea corupției, ci dimpotrivă, va accentua fenomenul – vezi plagiatele girate de Academia Națională de Informații. Politicienii sunt incapabili să exercite controlul asupra SRI și se pare că doar judecătorii de la Curtea Constituțională au curaj să o facă. Iar zilele acestea vedem ce se întâmplă dacă te atingi de SRI: un linșaj mediatic al judecătorilor de la CCR, purtat, însă, nu de Antena 3, ci de oameni care susțin că sunt de partea Justiției. S-a ajuns la situația complet halucinantă în care Daniel Morar să fie acuzat – de către oameni care, până ieri, îl idolatrizau și îl doreau președintele României - că vrea să o salveze pe Elena Udrea.

Mă întreb, retoric, de ce nu încearcă nimeni să verifice cum a apărut în noul cod de procedură penală, din 2014, o prevedere despre care se putea estima că este neconstituțională. Subcomisia parlamentară care a dezbătut pe fond noul cod penal și noul cod de procedură penală a fost condusă de Victor Ponta. Văd că nimeni nu-i pune vreo întrebare. În comisie mai erau Tudor Chiuariu, Toni Greblă, Sergiu Andon și Alina Gorghiu. Toți tac, nimeni nu are vreun reproș către ei. Nici măcar nu se pune întrebarea dacă nu cumva membrii subcomisiei au acționat intenționat: pe de o parte, pentru a strecura în CPP o portiță pe care doar ei știau să o folosească, iar pe de altă parte pentru a da o mână de ajutor serviciilor secrete, care doreau să aibă acest tip de putere.

Tabăra anti-CCR are, în schimb, marea nemulțumire că, în motivarea deciziei, nu s-a prevăzut „o perioadă tranzitorie”. Nu știu răspunsul. Dar mă întreb de ce nimeni nu este îngrijorat că nici acum nu a fost pusă în aplicare o decizie CCR din ianuarie 2015, când a declarat neconstituţională desemnarea SRI, prin Centrul Naţional de Securitate Cibernetică (CNSC), ca autoritate naţională în domeniul securităţii cibernetice. „Curtea apreciază că, pentru asigurarea unui climat de ordine, guvernat de principiile unui stat de drept, democratic, înfiinţarea (…) unui organism responsabil cu coordonarea problemelor de securitate a sistemelor şi reţelelor cibernetice (…) trebuie să vizeze un organism civil, care să funcţioneze integral pe baza controlului democratic, iar nu o autoritate care desfăşoară activităţi în domeniul informaţiilor”, scrie în decizie. Centrul Cyberint este neatins, funcționează cu binecuvântarea președintelui Iohannis.

În toată această nebunie, am și eu propria mea teorie legată de campania anti-CCR: miza este sistemul de supraveghere deținut de SRI. Ministrul Justiției, Raluca Prună, membru al CSAT, estima că acest sistem valora circa un miliard de euro. Problema este dacă rămâne la SRI sau este transferat la o instituție civilă. „Publicul trebuie să ştie cât costă o asemenea infrastructură – noi credem că în jur de un miliard de euro – (…) şi de cât timp este nevoie pentru a dubla această infrastructură. (…) Apoi, să se decidă dacă vrea să dublăm infrastructura – lucru care, fără să anticipez, ar fi unic întrun stat – sau să folosim infrastructură existentă la acest moment, acordând toate garanţiile necesare pentru cei care uzitează de ea şi care sunt organele de cercetare penală: procurorii şi poliţiştii judiciari”, a explicat Prună. Am uitat prea repede că, în 2012, aceeași Curtea Constituțională oprea lovitura de stat, rezistând linșajului mediatic al USL.

Opiniile exprimate în paginile ziarului aparțin autorilor.




Alte articole din categoria: Opinii EVZ

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro