PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Economie

Taxă de 8 lei pe A1, din 2017! Urmează Autostrada Soarelui

Autor: Ştefan Etveş | marţi, 12 ianuarie 2016 | 4 Comentarii | 1164 Vizualizari
Prima autostradă care va intra în reparații este A1. Apoi, urmează taxarea
Începând de anul viitor, șoferii vor fi obligați să plătească minimum 1,75 de euro pentru fiecare 100 de kilometri parcurși, dacă vor să circule pe autostrăzile București-Pitești și București-Constanța

Chiar dacă românii au scos din buzunar, de la 1 aprilie 2014 până astăzi, circa 1,5 miliarde de euro, din rovinietă și acciza de 7 eurocenți pe carburant pentru drumuri și autostrăzi invizibile, oficialii guvernamentali sunt hotărâți să introducă o nouă taxă pentru autostrăzile invizibile ale României.

Singura piedică în strângerea a câtorva milioane de euro/ anual în plus pentru drumuri și autostrăzi inexistente sunt alegerile din acest an, în care politicienii nu pot risca să nu obțină un mandat la conducerea țării. Conform planurilor Companiei Naționale de Autostrăzi, taxa de utilizare a drumului în valoare de 1,75 euro/ ax/100 km TVA inclus, urmează să își facă loc, începând cu anul 2017, rând pe rând, pe toate autostrăzile construite din bani publici sau europeni. Prima pentru care vom fi taxați este A1, București- Pitești, birul urmând să fie impus după ce șoseaua cu patru benzi, în lungime de aproximativ 110 km, va suporta reparații capitale. Următoarea pe lista oficialilor Ministerului Transp o r t u r i l o r este autostrada București- Constanța, românii fiind nevoiți să-și suplimenteze bugetul pentru un concediu pe litoralul românesc, începând din vara anului 2018, cu suma aferentă taxei de autostradă. Taxarea va fi introdusă după finalizarea lucrărilor de reabilitare, ne-au confirmat surse din cadrul Ministerului Transporturilor. Lucrările de întreținere a celor două autostrăzi sunt parte a unui proiect de concesiune care include și construcția centurii de sud a Capitalei, proiect care va fi bătut în cuie până la sfârșitul acestui an. Mai exact, concesionarul repară A1 și A2, taxează participanții la trafic, vin banii și apoi începe să construiască centura de sud a Bucureștiului. Prima autostradă care va intra în reparații capitale din bani privați este București - Pitești, în primăvara anului viitor. Lucrările vor dura opt luni. Valoarea reparațiilor pentru A1 și A2 este estimată la circa 200 de milioane de euro.


Peste 800 de milioane de euro/an pentru autostrăzi și drumuri

Cei mai mulți bani pentru autostrăzi și drumuri naționale au început să fie colectați începând cu data de 1 aprilie 2014, din plata accizei de 7 eurocenţi pe carburanţi. După un an de la impunerea acestei taxe, Ministerul Finanțelor raporta o colectare de circa 2,8 miliarde de lei (aproximativ 630 de milioane de euro). Tot pentru drumuri și autostrăzi, CNADNR obține, anual, aproximativ 250 de milioane de euro din roviniete. Un calcul simplu arată că în perioada 1 aprilie 2014- 31 decembrie 2015, Ministerul Finanțelor a strâns peste 1 miliard de euro din acciza de 7 eurocenţi pe carburanţi, iar CNADNR a făcut rost de circa 440 de milioane de euro din rovinietă. Cu 1,44 miliarde de euro s-ar fi construit 288 km de autostradă la câmpie.

Ultimii doi ani au fost cei mai slabi la capitolul autostrăzi. Dacă în 2014 s-a tăiat panglica pentru 50 de km de autostradă, anul trecut, 47 de km au fost deschiși circulației și 22 de km închiși pentru reparații, la nici un an de la tăierea panglicii. Practic, românii au plătit 1,44 miliarde de euro și au beneficiat de numai 65 km de autostradă.


Rovinieta ar putea fi eliminată anul viitor

Odată cu implementarea sistemului de taxare al autostrăzilor, Guvernul trebuie să negocieze cu oficialii europeni menținerea rovinetei. Conform tratatului de aderare la Uniunea Europeană, rovinieta poate fi păstrată până la taxarea autostrăzilor. În prezent, oficilii guvernamentali par să nu cunoască nici măcar ei modul în care ar putea fi aplicate noile taxe pe autostrăzile București- Pitești și București-Constanța. Guvernul de la București așteaptă ca Uniunea Europeană să facă lumină în acest caz și să decidă dacă românii vor trebui să plătească taxa de autostradă, rovinietă și acciză pentru drumurii și autostrăzi. Dacă Comisia Europeană aprobă introducerea taxei de autostradă peste actuala rovinietă, România devine caz unic în Europa.

Tag-uri: taxa, autostrada a 1, autostrada soarelui, cnadnr, romania, bucuresti, pitesti, constanta, ministerul finantelor, Rovinieta, Uniunea Europeana




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITESTE ACUM