Te duci des la cumpărături în această perioadă? Află de ce eşti în pericol

Te duci des la cumpărături în această perioadă? Află de ce eşti în pericol

Psihologii subliniază că, pentru mulţi magazinele reprezintă acele locuri unde toate problemele dispar. Iar oamenii din întreaga lume caută starea de bine în magazine!

Tot specialiştii afirmă că acest lucru a devenit periculos pentru sănătatea psihică. Asociaţia Psihologilor Americani consideră că dependenţa de cumpărături e, de fapt, o formă de "autotratament împotriva depresiei, sau o formă de manifestare a bucuriei”.

În cartea "Cum să cumperi sănătos"de A.Lane Benson- creatoare a unui cunoscut program pentru combaterea dependenţei de shopping, se menţionează 5 mari motive pentru care se fac cumpărături în exces: 1. pentru siguranţa de sine sau pentru a te simţi mai bine în propria piele; 2. pentru a evita să te ocupi de ceva important (inclusiv vizita la doctor); 3. cumpărăturile pot fi o armă, modalităţi de exprimare a furiei sau răzbunare; 4. ca să nu pierzi dragostea; 5. ca să-ţi găseşti alinarea sau să-ţi îmbunătăţeşti starea de spirit.

Fără reduceri

Ne puteți urmări și pe Google News

"Magazinele au devenit locuri unde poţi fi cine doreşti, unde nu mai ai probleme cu şeful, cu familia, cu copiii. Este un fel de boală a secolului!". Nu vorbim despre "cumpărăturile de necesitate", ci despre cele în exces. Cum te poţi vindeca? Greu. Site-ul MSN Money propunea câteva ponturi financiare, cum ar fi: plata cash, nu cu cardul (asa veţi avea o evidenţă mai clară la cât aţi cheltuit, iar vederea portofelului gol ar mai putea să taie din apetit!); o listă de cumpărături şi încercarea respectării ei cu stricteţe; evitarea magazinelor cu reduceri; de pe cardul de fidelitate nu vei face o economie, ci dimpotrivă; evitarea "uitatului la vitrine".

Pot fi o armă

În ceea ce priveşte ultimul punct, specialiştii avertizează că aşa-numitul "window shopping" este permis numai după ce magazinele s-au închis sau când portofelul a fost uitat acasă. Psihologii americani spun că această acţiune e similară aceleia în care te uiţi în vitrina unui bar atunci când încerci să te recuperezi ca alcoolic...

Thomas Hine, unul dintre istoricii americani ai materialismului cultural, concluzionează în cartea "I Want That! How We All Become Shoppers": "Dacă cheltuieşti pe cumpărături şi nu îţi plăteşti facturile, ai o problemă. Dacă nu îţi depăşeşti bugetul, eşti doar un bun consumator!".