PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Panorama

Templul plăcerilor interzise. Creștinii s-au crucit și au vrut să-l distrugă. Nici în cele mai deochiate reviste pentru adulți nu vezi așa ceva | GALERIE FOTO

Autor: | | 11 Comentarii | 27884 Vizualizari
Templul indian Kandariya Mahadeva i-a șocat pe cuceritorii britanici, la începutul secolului al XIX-lea. Cei mai puritanii au cerut distrugerea imediată a statuilor erotice ce împodobeau lăcașul de cult, considerând că este inacceptabil ca oamenii să privească asemenea detalii carnale. Chiar și Mahatma Ghandi declara că templul este profund deranjant pentru privitor și ofensator la adresa culturii indiene. Totuși interesele economice i-au determitat pe toți contestatarii să-și abandoneze intențiile de distrugere a sculpurilor erotice care s-au prezervat extraordinar de bine în ciuda trecerii anilor și a vicisitudinilor de toate felurile.

Templele hinduse de la Khajuraho, statul indian Madhya Pradesh, reprezintă cea mai impresionantă realizare a arhitecturii indiene din perioada medievală. Au fost construite în timpul dinastiei Chandela, care a venit la putere la începutul secolului al X-lea şi a condus până în secolul al XlV-lea, când a fost răsturnată de invadatorii musulmani. Templul cel mai mare, ambiţios din punct de vedere tehnic şi bogat decorat, este Kandariya Mahadeva, a cărui construcţie a început în jurul anului 1025, în timpul domniei lui Vidyadhara (cea 1004-1035) şi s-a încheiat în jurul anului 1050.

Ridicat din poruncă regelui Vidyadhara, din dinastia Chandella, templul Kandariya Mahadeva este considerat un exemplu al artei arhitectonice din India medievală.  De fapt, Kandariya este și cel mai mare dintre cele 85 de temple care alcătuiau complexul Khajuraho (capitala a regatului în timpul dinastiei Chandella), temple din care astăzi se mai păstrează doar 20. Recunoscuți pentru apetența lor pentru artă și pentru numărul uriaș de temple ridicate în cei 500 de ani în care au influențat destinele Indiei, monarhii din dinastia Chandella s-au întrecut în a lăsa posterității unele dintre cele mai frumoase construcții realizate vreodată.


 

Este și cazul templului Kandariya Mahadeva (kandara înseamnă “peștera”, în timp ce Mahadeva este o altă denumire a zeului Shiva), construcție remarcabilă, săpată într-un bloc uriaș de piatră, dedicată zeului Shiva și soției sale Parvati.

Templul, care se ridica până la 31 de metri și este împodobit cu 84 de coloane. Pe acestea apăr nu mai puțin de 646 de statui, alături de care se pot număra încă 226 de reprezentări ale zeilor, care se regăsesc în interiorul templului, precum și un uriaș lingam, străvechi simbol falic indian ce sublinia natură infinită a zeului suprem, Shiva. De altfel, el s-a vrut o reprezentare a muntelui sfânt Meru, munte sfânt al aceluiași zeu.

În mod intenționat, cei care au construit templul au făcut în așa fel încât, privit frontal, el să nu ofere privitorului niciuna dintre scenele atât de controversate ce detaliază actul sexual (mithuna). Chiar și astăzi, motivul pentru care templul indian a fost împodobit cu sute de scene erotice reprezintă un mister pentru specialiștii. 

Unii dintre ei susțin că statuile simbolizează nunta dintre cei doi zei, Shiva și Parvati, idee argumentată prin numeroasele fresce care îi reprezintă pe cei doi. Localnicii susțin că imaginile simbolizează unirea intimă dintre două simboluri diametral opuse – Shiva ( conștiință și principiul masculinității pe de o parte) și Parvati (energia și principiul feminității ).O altă probabilă explicație este aceea care vede în sculpturile erotice simboluri ale fertilității, abundenței și norocului.


Și totuși, motivul pentru care multe dintre statui înfățișează mai mult de doi parteneri și poziții sexuale inspirate de yoga rămâne și azi un mister.

Tag-uri: Kandariya Mahadeva, templu, statui erotice, pornografice, Mahatma Ghandi, Madhya Pradesh, India medievala, regele Vidyadhara, dinastia Chanella
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Templul plăcerilor interzise. Creștinii s-au crucit și au vrut să-l distrugă. Nici în cele mai deochiate reviste pentru adulți nu vezi așa ceva | GALERIE FOTO.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi