Tiraj 2,4 milioane de exemplare, 900.000 de abonamente digitale: Epopeea celui mai puternic ZIAR de business din lume

Tiraj 2,4 milioane de exemplare, 900.000 de abonamente digitale: Epopeea celui  mai puternic ZIAR de business din lume

Publicaţia americană Wall Street Journal a sărbătorit pe 8 iulie, 125 de ani de la lansare.

Cotidianul american a fost tipărit pentru prima dată la 8 iulie 1889, sub îndrumarea celor 3 fondatori: Charles Dow, Edward Jones, şi Charles Bergstresser. Wall Street Journal a câştigat de-a lungul timpului premiul Pulitzer de 34 ori.

Rulează şi astăzi

Numele publicaţiei americane provine de la bursa de pe Wall Street, din New York City, centrul financiar al lumii, locul unde „banii niciodată nu dorm”. Cotidianul american a fost tipărit pentru prima dată la 8 iulie 1889, sub îndrumarea celor 3 fondatori: Charles Dow, Edward Jones, şi Charles Bergstresser. Wall Street Journal a câştigat de-a lungul timpului premiul Pulitzer de 34 ori.

Ne puteți urmări și pe Google News

Prima versiune a ziarului de business conţinea un buletin de ştiri scurte pentru brokerii de la bursa de valori din New York. Ştirile au fost agregate mai târziu într-un rezumat zilnic imprimat numit Customers' Afternoon Letter.  Reporterii Charles Dow, Edward Jones şi Charles Bergstresser au transformat aceasta "scrisoare" în cotidianul Wall Street Journal. În 1899 apare pentru prima dată rubrica Review & Outlook Journal, care încă rulează şi astăzi. Acesta a fost scrisă iniţial de Charles Dow.

Wall Street Journal este cel mai puternic ziar de business din lume. Potrivit datelor de la Alliance for Audited Media, cotidianul are un tiraj de aproximativ 2,4 milioane de exemplare (inclusiv 900.000 de abonamente digitale). Rivalul său principal este cotidianul Financial Times, cu sediul la Londra, care publică, la fel ca WSJ, mai multe ediţii internaţionale.