„Am mers cu 340 km/h!”

„Am mers cu 340 km/h!”

Sunt topiți după mașini și nu prea știu ce este frica. Tudor Bratu și Costin Giurgea, realizatorii „Superspeed” la Pro TV, vorbesc despre teste în condiții extreme. Când îi întrebi despre Top Gear îi apucă râsul

De sâmbătă, de la 10.30, Tudor Bratu și Costin Giurgea aduc „Superspeed” la Pro TV, o emisiune auto despre care realizatorii spun că vor fi situații amuzante, vedete și „muuultă distracție”. „Jumătate din emisiune va fi, probabil, despre aventuri/ supercar-uri și jumătate despre mașini accesibile, comparabile cu alte mașini accesibile în teste pe care noi le vrem simple și explicative. În a treia jumătate, dacă vreți, vom avea invitați care să facă tot felul de chestii”, glumește Costin Giurgea, jurnalistul care a adus Top Gear în România.

Atât Tudor Bratu, cât și Giurgea sunt împătimiți ai automobilului așa că nu au ocolit situațiile limită. „Doar o nebunie? Am făcut multe. Probabil cea mai mare a fost o călătorie în Dubai, vara pe 60 de grade la soare… Am testat opt mașini în nouă zile, în condiții extreme, în zone în care nu am fost niciodată. A fost atât de cald încât nu puteai sta mai mult de cinci minute în afara mașinilor, pentru că nu mai puteam respira. Și noi care credeam că suntem obișnuiți cu canicula din România și cu filmatul în ea, dar ea de fapt e nimic…”, a povestit Bratu.

Costin Giurgea a riscat și mai mult. „Am mers cu 340 de km/h cu un Porsche 918 Spyder pe autostrăzile fără limită de viteză din Germania. Aia a fost nebunie”, a intervenit el. Un risc considerabil dacă ținem cont că viteza de decolare la avioanele comerciale este între 270 și 340 km/h.

Ne puteți urmări și pe Google News

Top Gear... un milion de lire pe episod

În ceea ce privește orice comparație cu Top Gear, Costin Giurgea e categoric: „Emisiunea TopGear nu se regăsește deloc în Superspeed. Ei făceau un episod cu un milion de lire sterline, noi probabil n-o să avem bugetul asta nici pentru 10 ani de emisie. Dar, pentru că am făcut 8 ani TopGear în România, probabil că se poate spune că am rămas ușor spălat pe creier la nivel conceptual, pe următoarele direcții: în mod ideal, orice producție trebuie să aibă o idee memorabilă și execuție spectaculoasă, niciun material nu trebuie să iasă spre public dacă nu răspunde la întrebarea „interesează asta pe cineva?” și fiecare material pe care-l faci trebuie să fie sincer, autentic”.