Topul fi rmelor care fac un business din înmormântări

Topul fi rmelor care fac un business din înmormântări

Afacerile derulate anul trecut de primii zece furnizori de servicii funerare din România s-au ridicat la aproape 25 milioane de lei, iar pe piață se luptă să își facă loc și tineri debutanți.

Pe primele zece locuri în topul societăților care fac afaceri în sectorul serviciilor funerare se numără companii din Constanța, Lugoj, Tușnad, Iași, Bacău, Timișoara, Alba Iulia, Arad și Oradea, potrivit datelor furnizate, la cererea EVZ, de Registrul Comerțului. Multe dintre aceste afaceri au înflorit după ce românii plecați la muncă în străinătate au adus în țară obiceiurile de peste graniță.

Servicii all inclusive

Astfel, a crescut numărul solicitărilor de servicii all inclusive, atât la orașe, cât mai ales din mediul rural. Spre exemplu, Octavian Bathory, cel care conduce Bom Mecanica, a doua companie de profil din țară, după cifra de afaceri pe 2013, spune că trei sferturi din clienții săi provin din mediul rural. „Acum se pune mai mult accent pe mâncare, nu pe sicriu, așa că noi am mizat pe serviciile de catering”, spune antreprenorul din Lugoj.

Ne puteți urmări și pe Google News

În plus, lumea începe să fie mai puțin dispusă la efort, consideră Elena Horea, care conduce SRL-D-ul cu cea mai mare cifră de afaceri în 2013. „Oamenii au început să fie mai comozi, dar cel mai important este că și-au dat seama că ies mai ieftin și că pot avea servicii de la calitate și la preț mic”, apreciază aceasta.

Prețuri, după buzunare

O înmormântare all inclusive presupune oferirea tuturor serviciilor, de la îmbălsămare, sicriu, transport specializat, la plata preoților care efectuează slujba și organizarea parastasului. Pentru un asemenea pachet, clienții plătesc, în medie, între 7.000 și 8.000 de lei. Antreprenorii vorbesc și de cazuri în care au tăiat facturi pentru sume de ordinul zecilor de mii de lei. „Cel mai scump pachet a costat 65.000 de lei, dar asemenea cazuri sunt foarte rare acum. Oamenii nu mai au bani pentru fast, se rezumă la tradiții”, ne-a declarat Octavian Bathory.

SRL-D, ofer servicii funerare

Domeniul pompelor funebre este atractiv și pentru tineri. Elena Horea din localitatea nemțeană Bistrița a decis să intre în afaceri, cumpărând firma fostului său patron. Ca să facă rost de bani, s-a împrumutat de la bancă și, în iunie 2011, a pus pe roate o societate cu răspundere limitată, înfiinţată în cadrul Programului pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microintreprinderilor de către întreprinzătorii tineri (SRL-D).

Investiția inițială s-a ridicat la circa 20.000 de euro, bani pe care patroana nu i-a recuperat încă. „Este o afacere de familie, din care nu te îmbogățești, dar nici nu trebuie să te uiți în buzunar să vezi dacă mai ai bani de pâine”, ne-a declarat Elena Horea.

Antreprenoarea din Bistrița este încrezătoare că afacerile vor crește, mai ales că, într- un an și jumătate de activitate, firma sa a ajuns să aibă cea mai mare cifră de afaceri în rândul SRL-D-urilor care derulează activități de pompe funebre, potrivit datelor de la Registrul Comerțului.