Editura Evenimentul si Capital

Tragica poveste a super-petrolierelor blestemate ale României. Ce s-a întâmplat cu navele Flotei Comerciale Române | FOTO

Ce-am avut și ce-am pierdut
Autor: | | 18 Comentarii | 6299 Vizualizari

Au fost cinci și mai plutește doar una. Deși au fost considerate cele mai mari nave al Flotei Comerciale Române, nu era chiar așa. Mai erau două mai mari, dar asta nu le știrbește renumele de nave-amiral. Două s-au scufundat, una a fost casată, a patra e în prezent un fel de rafinărie plutitoare în largul coastelor Nigeriei, iar a cincea a fost preluată de o bancă străină pentru o datorie mai veche a statului român.

Numele celor patru mari tancuri petroliere, cu deplasamentul de 150.000 TDW, mândria flotei strategice a României sunt: Biruința, Unirea, Independența, Libertatea și Pacea. Ideea construcției lor le-a venit comuniștilor, în speță lui Ceaușescu din două considerente. Unu, posibilitatea de a aduce țiței în țară, mult sub prețul pieței, în virtutea prieteniei dintre nea Nicu și fostul Șah-in-Șah al Iranului Reza Pahlavi. Și doi, construirea, la sfârșitul anilor ’70 și începutul anilor ’80 a imensei rafinării de la Midia-Năvodari, ulterior denumită Petromidia. Noi mai aveam câteva tancuri petroliere de producție românească, dar destul de vechi și alte cinci: Dacia, Muntenia, Banat, Crișana și Oltenia construite în Japonia, dar la jumătatea deplasamentului celor cinci super-tancuri ale căror planuri se aflau pe hârtie.




Alte articole din categoria: EVZ Special

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro