PUBLICAȚIILE NOASTRE:

EVZ Special

Tragica poveste a super-petrolierelor blestemate ale României. Ce s-a întâmplat cu navele Flotei Comerciale Române | FOTO

Autor: | | 18 Comentarii | 6167 Vizualizari
Ce-am avut și ce-am pierdut
Au fost cinci și mai plutește doar una. Deși au fost considerate cele mai mari nave al Flotei Comerciale Române, nu era chiar așa. Mai erau două mai mari, dar asta nu le știrbește renumele de nave-amiral. Două s-au scufundat, una a fost casată, a patra e în prezent un fel de rafinărie plutitoare în largul coastelor Nigeriei, iar a cincea a fost preluată de o bancă străină pentru o datorie mai veche a statului român.

Numele celor patru mari tancuri petroliere, cu deplasamentul de 150.000 TDW, mândria flotei strategice a României sunt: Biruința, Unirea, Independența, Libertatea și Pacea. Ideea construcției lor le-a venit comuniștilor, în speță lui Ceaușescu din două considerente. Unu, posibilitatea de a aduce țiței în țară, mult sub prețul pieței, în virtutea prieteniei dintre nea Nicu și fostul Șah-in-Șah al Iranului Reza Pahlavi. Și doi, construirea, la sfârșitul anilor ’70 și începutul anilor ’80 a imensei rafinării de la Midia-Năvodari, ulterior denumită Petromidia. Noi mai aveam câteva tancuri petroliere de producție românească, dar destul de vechi și alte cinci: Dacia, Muntenia, Banat, Crișana și Oltenia construite în Japonia, dar la jumătatea deplasamentului celor cinci super-tancuri ale căror planuri se aflau pe hârtie.



Continuarea pe premium.evz.ro

Premium.evz.ro este platforma cu plată a site-ului „Evenimentul zilei”, cuprinzând o selecție exclusivă de materiale de presă de calitate.

Tag-uri: Iranului Reza, Elena Ceaușescu, Constantin Cumpănă, Ion Ursac, Muzeului Marinei, Marea Marmara, Alekos Adamopulos, Petrolierul Unirea, Capul Caliacra, Marea Neagră, Lloyd List, Cursă Lungă, Veronică Păsăreanu, Gabriel Georgescu, Mării Negre, Ganas Elena, Traian Băsescu, Iris Star, Histria Crown, Histria Shipmanagement, Petrolierul Histria, Keppel Naval, Bumi Armada, Armada Perdana, Histria Prestige, Autoritate Navală, Black Eagle, bosfor, marmara, independenta, unirea, libertatea, biruinta, pacea, Elena Ceau, Marină Constan, Naval Constan, Ianghi Iuli, Ianghi Gordelivi, Ianhghi Iuli, Gheorghe Bos, Cap Caliacra
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Tragica poveste a super-petrolierelor blestemate ale României. Ce s-a întâmplat cu navele Flotei Comerciale Române | FOTO .




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi