Traian Băsescu critică prezența lui Carmen Iohannis în Afganistan: „Nu ai ce să cauți cu soția în teatrul de operațiuni” Plus că s-a îmbrăcat „fără mâneci”

Băsescu susține că vizita lui Klaus Iohannis în Afganistan, împreună cu soția, este o gafă. Aceasta nu avea dreptul să participe la întâlniri unde se discută secrete militare. În plus, fostul președinte a criticat ținuta nepotrivită a primei doamne.

Invitat miercuri seara la România TV, fostul președinte a criticat prezența lui Carmen Iohannis în tabăra militarulor români din Afganistan:

„Aici a fost o greșeală. Nu se poate să nu fi existat un briefing făcut de ofițerii comandanți președintelui în legătură cu misiunile pe care le au. Acel briefing este secret de stat. Ce au făcut cu doamna Iohannis cât timp s-a ținut briefingul? (…) Nu ai ce să cauți însoțit de soție în teatrul de operații. Încă nu am văzut șef de stat să facă o astfel de mișcare. După mine, a fost o greșeală să meargă cu soția în teatrul de operații.”

Când lui Traian Băsescu i-a fost prezentată o imagine care o înfățișează pe Carmen Iohannis alături de soțul ei, la masă cu ofițerii, în timpul briefingului, fostul președinte a declarat:

„Sunt două alternative: ori e doar o poză făcută la sfârșit, ori dacă doamna a participat la briefing unde militarii au prezentat misiunile, toate cele, vă asigur cp militarii i-au spus lui Iohannis povelti din Irak, nu din Afganistan. Nu știu dacă i le-au și prezentat că totuși nu se cade să fie un civil la un briefing în care sunt prezentate misiunile de luptă ale militarilor într-un teatru de război. (…) Există și varianta să nu fi prezentat misiunile ața cum erau ele și militarii să fi recurs la un truc și să spună cu totul altceva decât misiunile precise, cum se raportează comandantului armatei. Nu i-au spus. Au ciocnit ouăle și gata.”

Traian Băsescu a criticat și vestimentația aleasă de soții Iohannis, rochia fără mâneci a doamnei și costumul elegant al șefului statului, total nepotrivite cu locul acela:

„Totusi, oastea aia era îmbrăcată cu bocanci, cu armamentul de luptă pe ea, cu căștile pe cap sau, mă rog, la briefing erau fără căști. Nu poți să mergi in rochie făra mânecă (...) Iohannis cred ca nu si-a dat seama ca nu ar trebui să fie în costum si în această ținută de sărbătoare. S-ar putea să fi plecat direct de la Înviere, pentru ca a doua zi erau la Kandahar. Nu vreau să fiu un critic exagerat. Până la urmă … fiind sărbătoare și-a umplut de praf un costum. Asta e! (…) Ce-ți era ca în loc de costum să ai pe tine o geacă? În Afganistan e frig, nu te topești de căldură în sezonul ăsta.”