Trei avioane s-au ”CHINUIT” să aterizeze la Cluj Napoca, vineri seară. Unul a aterizat la TÂRGU MUREȘ iar alte două au survolat la greu Clujul

Trei avioane s-au ”CHINUIT” să aterizeze la Cluj Napoca, vineri seară. Unul a aterizat la TÂRGU MUREȘ iar alte două au survolat la greu Clujul

Deși are o pistă modernă de aviație care a costat 42 de milioane de euro și un sistem modern de tip ILS 2, care permite aterizarea pe ceață, trei avioane au evitat, vineri seară, să aterizeze la Cluj.

O aeronavă Wizz Air care efectua un zbor de la Malmo la Cluj, a fost nevoită să aterizeze la Târgu Mureș, după ce a ocolit de patru ori Aeroportul Internațional din Cluj Napoca.

Avionul, un Airbus 320-232 se îndrepta spre Cluj Napoca, unde a încercat de patru ori să aterizeze, fără succes. În zona Aeroportului Internațional Cluj Napoca este ceață. Avionul era programat să aterizeze la ora 22.40.

Unul dintre pasageri a declarat că avionul s-a rotit mai bine de 20 de minute, iar în cele din urmă piloții au luat decizia să aterizeze la Sibiu.

Ne puteți urmări și pe Google News

A doua aeronavă care dă ”ocol” Clujului, este tot un un Airbus 320, al Wizz Air care vine de la Luton. Avionul se află la al treilea survol deasupra Aeroportului Internațional Cluj Napoca. În cele din urmă piloții au luat decizia de a ateriza la Cluj Napoca, dovedind că sunt ași în ale pilotajului.

Al treilea avion, este un ATR 42 al companiei Tarom, care a efectuat trei survoluri a localității Triteni. Piloții au luat decizia să să aterizeze la Cluj, după ce au prins o ”fereastră” în plafonul de ceață. Cu un sfert de oră întârziere, avionul a reușit să aterizeze la ora 23.15.

Un sistem care fie nu este funcțional, fie este inutil

Aeroportul din Cluj Napoca este dotat cu un sistem modern de operare al avioanelor pe timp de ceață, de tip ILS 2. Cu toate acestea, piloții refuză să aterizeze pe timp de ceață pe aeroportul clujean.

“Am îmbunătățit condițiile de aterizare pe aeroport. Chiar ieri noapte a aterizat primul avion care avea o vizibilitate de doar 375 de metri. Când vom termina pista de 3.500 de metri, avioanele vor putea ateriza cu o vizibilitate de 150 de metri. Sunt probleme în toată lumea cu condițiile meteo, iar aceste sisteme atenuează, dar nu înlătură problema cu ceața“, a declarat David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional “Avram Iancu” din Cluj-Napoca, la momentul inaugurării acestui sistem modern de aterizare, pentru un site local.