PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Industrie

Vânzări mai mici cu 26% pe piaţa anvelopelor de maşini în 2013

Autor: | | 0 Comentarii | 217 Vizualizari
anvelope_02
Anul trecut, valoarea vânzărilor de anvelope noi de autoturisme şi camionete a înregistrat o scădere de 26% faţă de 2012, totalizând aproximativ 124,3 milioane de euro, potrivit studiului GfK Consumer Choices pentru piaţa de anvelope şi uleiuri de motor.

Cea mai importantă scădere s-a înregistrat la anvelopele destinate camionetelor (-39%), cea mai mare din ultimii trei ani. Segmentele de anvelopele de autoturisme şi cel reprezentat de anvelopele pentru SUV-uri şi autovehicule 4x4 au avut şi ele scăderi considerabile, de -25%.

Pe segmentul anvelopelor de vară s-a înregistrat o creştere de 16% în valoare faţă de 2012, ceea ce pentru producători este o veste bună, având în vedere că acest segment a fost puternic afectat în momentul în care Guvernul a decis obligativitatea echipării autoturismelor cu anvelope de iarnă. Pe fondul acestei legi, în ultimii 3 ani, piaţa anvelopelor a înregistrat o sezonalitate puternică în perioada octombrie – decembrie, atunci când cererea s-a îndreptat către anvelopele de iarnă.

Practic, bugetele destinate achiziţionării anvelopelor s-au cheltuit în mare parte pe acest segment în special în 2011, după care interesul a început să scadă.

Piaţa uleiurilor de motor, în scădere uşoară


Valoarea vânzărilor de uleiuri de motor destinate autoturismelor şi camionetelor a înregistrat în 2013 o scădere uşoară, de -2% faţă de 2012, însumând aproximativ 132,4 milioane de euro. Scăderea s-a mai diminuat faţă de anul anterior, în 2012 aceasta fiind de -16% comparativ cu 2011.

Din punctul de vedere al structurii pieţei, ea este corelată cu parcul auto: piaţa este dominată de uleiuri destinate maşinilor pe benzină, dar şi de uleiuri cu o vâscozitate ridicată, cele de 10w40 reprezentând aproape 40%, parcul auto român fiind încă unul îmbătrânit.

În comparaţie cu 2012, segmentul de uleiuri de motor destinate maşinilor pe motorină a înregistrat o uşoară creştere, de +4%. Acest lucru este uşor de explicat dacă ţinem seama de importul masiv de maşini second hand din UE, majoritatea fiind diesel.

Rezultatele GfK Consumer Choices pentru piaţa de anvelope şi uleiuri de motor se bazează pe studiile desfăşurate regulat încă din ianuarie 2011 pe panelul de retail al GfK care monitorizează vânzările magazinelor auto specializate din România.

Citeste si:


Tag-uri:
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Vânzări mai mici cu 26% pe piaţa anvelopelor de maşini în 2013.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii