Vrem dezvoltare regională, dar nu suntem în stare să „legăm” două drumuri

Vrem dezvoltare regională, dar nu suntem în stare să „legăm” două drumuri

Consiliul Judeţean Caraş – Severin pare că nu se grăbeşte să rezolve problema drumului dus prin munţi de CJ Hunedoara, până la limita dintre judeţe, drum care şi acum se termină în pădure, la propriu.

În noiembrie 2013, CJ Hunedoara a inaugurat un drum modernizat cu 23 de milioane de euro, bani europeni. Scopul principal al drumului a fost atins: peste 2000 de locuitori ai comunelor Lunca Cernii de Jos şi Topliţa nu mai sunt acum rupţi de restul lumii. Dacă tot s-au apucat de proiect, şefii CJ Hunedoara de la acea vreme au decis să ducă drumul până la limita efectivă cu judeţul Caraş – Severin, prelungindu-l cu 3 kilometri mai sus de Gura Bordului, ultimul cătun hunedorean de pe traseu.  

 

Planuri şi proiecte vs...

Ne puteți urmări și pe Google News

 

„Este vorba despre un drum strategic şi sper să înţeleagă acest lucru şi vecinii noştri din judeţul Caraş - Severin, în sarcina cărora stă reabilitarea continuării acestei căi rutiere, astfel încât să avem o legătură cu Ruşchiţa şi Rusca Montană", spunea preşedintele CJ Hunedoara de la acea dată, Mircea Moloţ, la momentul inaugurării.

Tot atunci, vicepreşedintele CJ Caraş – Severin de la acea vreme Ionesie Ghiorghioni spunea că instituţia pe care o reprezenta avea intenţia să ceară finanţare europeană pentru un proiect care să rezolve doleanţa lui Moloţ. “Există deja un studiu de fezabilitate pentru un drum care duce de la Rusca Montană spre Pasul Tăul Ursului (loc situat între judeţele Hunedoara, Caraş - Severin şi Timiş - n.red.), dar care are şi un «braţ» spre Lunca Cernii. Acea extensie (de aproximativ 9 kilometri – n.red.) spre Hunedoara ar costa 15 milioane de lei, iar cealaltă parte - 30 de milioane de lei. Vom încerca să obţinem finanţare pe noua sesiune 2014 - 2020, pentru că vrem şi noi să avem acest «inel» turistic: Hunedoara - Caraş - Severin - Timiş", spunea Ghiorghioni în noiembrie 2013.

 

... situaţia reală

 

În decembrie, anul trecut, într-un comunicat al ADR Vest, DJ 684 Voislova – Rusca Montană – Ruşchiţa apărea ca proiect pentru care se intenţionează accesarea de bani europeni de către CJ Caraş – Severin având în „coada” titlului şi formularea “conexiune cu judeţul Hunedoara”. Între timp, această parte a titlului proiectului a dispărut.

Şeful direcţiei de drumuri judeţene din cadrul CJ Caraş – Severin, Martin Motolan, spune că proiectul pentru drumul amintit are două „hopuri” mari de trecut, pe lângă punctajul minim pentru a fi declarat eligibil: sincronizarea cu CJ Timiş pentru „braţul principal” şi adoptarea unui proiect de hotărâre de guvern pentru „braţul secundar”, cel care face legătura cu drumul asfaltat care acum se termină în pădure. „Drumul principal duce, de fapt, spre limita cu judeţul Timiş. Nu vrem să păţim cum au păţit colegii de la CJ Hunedoara care au dus un drum judeţean până la limita cu judeţul Caraş, iar acum drumul se termină în pădure. Vrem să depunem proiectul nostru simultan cu cel pe care-l are CJ Timiş, pentru ca drumurile să se conecteze efectiv. Probabil acest lucru va fi posibil în cel de-al treilea apel de proiecte, în 2018, după ce se constată câţi bani rămân în urma licitaţiilor făcute pentru proiectele depuse pe primele două apeluri ( pe axa 6.1 – n. red.). „Braţul” de care vorbiţi dumneavoastră (despre care vorbea, de fapt, fostul vice al CJ Caraş – n.red.) e drum forestier şi e nevoie de o hotărâre de guvern pentru a putea fi reclasificat drept drum judeţean”, explică Martin Motolan.

Preşedintele CJ Hunedoara, Mircea Bobora, spune că a abordat, la rându-i problema, în cadrul unei întrevederi cu reprezentanţi ai consiliilor judeţene din Regiunea Vest. „A fost o discuţie preliminară. Urmează să abordăm în detaliu această problemă la finele lunii iunie, pe parcursul unei noi întrevederi”, adaugă Bobora.