PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Economie

VULCANIZĂRI cu probleme! IATĂ ce au scos la iveală inspecțiile recente

Autor: | | 0 Comentarii | 972 Vizualizari
Registrul Auto Român a desfășurat un control la atelierele de vulcanizare din București și județul Ilfov, verificând 131 de ateliere de vulcanizare, și la 90 dintre ele au fost constatate diferite abateri, motiv pentru care s-au întocmit tot atâtea procese verbale de constatare și sancționare a contravențiilor, a comunicat RAR.

Din totalul unităților verificate s-a constatat că 41 erau neautorizate (unele dintre ele în curs de autorizare). În alte situații s-a constatat că:
-  nu se întocmeau (sau nu întocmeau corect) actele de garanție pentru activitățile prestate;
- nu se efectuau sau nu înregistrau inspecțiile finale;
- nu se mențineau condițiile inițiale de autorizare (de ex. nu aveau verificări metrologice în termen de valabilitate la sculele și dispozitivele din dotare).
În urma controalelor s-au aplicat amenzi contravenționale în valoare totală de 162.000 lei. De asemenea, s-a oprit activitatea a 42 de unități.

Lipsa unui lucrător calificat sau a unor scule și utilaje adecvate pot duce la defecțiuni care să afecteze siguranța circulației și pot aduce prejudicii importante atât jantelor cât și anvelopelor, previne RAR. Iată care sunt problemele identificate:
- strângerea insuficientă a prezoanelor sau piulițelor duce la ovalizarea găurilor de strângere a jantei sau poate duce la pierderea roții în mers;
- strângerea prea puternică, peste cuplul de strângere indicat, poate duce la întinderea materialului șurubului și la ruperea acestuia, în timp;
- o presiune prea scăzută în anvelope duce la uzura neuniformă a anvelopei și la creșterea rezistenței la rulare (ceea ce are ca efect creșterea consumului de cumbustibil);
- o presiune prea mare în anvelope duce la uzura mai accentuată a zonei centrale a benzii de rulare față de zonele laterale;
- deteriorarea filetului datorită utilizării pistolului cu aer încă de la începutul strângerii; prezonul trebuie înfiletat la început (primele două spire ale filetului) cu mâna, pentru a nu intra strâmb, ceea ce ar duce la distrugerea filetului.
- echilibrarea roții pe mașina de echilibrat roți trebuie făcută obligatoriu; lipsa unei bune echilibrări se traduce în mers, la anumite viteze, prin vibrații sau bătăi.

 


Tag-uri: vulcanizare, inspectii, filet, anvelope, rar
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului VULCANIZĂRI cu probleme! IATĂ ce au scos la iveală inspecțiile recente.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii