Atenţie la aparate-minune!

Atenţie la aparate-minune!

Mulţi cumpărători ai unor dispozitive care slăbesc, relaxează, vindecă boli sau elimină celulita reclamă faptul că au fost păcăliţi.

Aparatele-minune de spre care se spune că tratează boli, elimină celulita ori kilogramele în plus, cu efort minim, prind din ce în ce mai mult la români. În acelaşi ritm a crescut şi numărul celor ca re reclamă la Protecţia Consumatorilor că au fost păcăliţi.

Zilnic, sute de oameni, majoritatea pensionari, se îngrămădesc la uşile sălii în care firma Ceragem oferă „serviciile” unui aparat miraculos adus din Coreea de Sud. Aparatul poate fi încercat gratuit, în fiecare zi.

„Am dat pentru aparat banii de înmormântare”

Ne puteți urmări și pe Google News

O femeie de 85 de ani îi acuză însă pe reprezentanţii Ceragem că au păcălit-o. „Am folosit banii pe care îi ţineam pentru înmormântare ca să cumpăr acel aparat, care a costat aproape 5.000 de lei. Când am vrut să-l dau înapoi, fiindcă nu îl pot folosi singură, n-au vrut să-l primescă şi mi-au spus că ei sunt un magazin. Vreau să îl vând şi nu am cui”, spune bătrâna.

„E un aparat care le creează oamenilor o stare bună”

Directorul Ceragem, compania care a adus aparatul-minune la noi, neagă acuzaţiile.

„Nu vorbim de un aparat care vindecă boli grave, ci de unul care le creează oamenilor o stare bună. Avem mai multe showroomuri în ţară unde oamenii pot să vină şi să testeze gratuit aparatele noastre, nelimitat”, afirmă Marius Dan Darie, directorul Ceragem, care adaugă că nu a obligat nicio persoană să cumpere acest aparat.

„Nu e adevărat, nici că le-am spus că acest aparat vindecă boli. E doar un aparat de relaxare. În plus, sunt persoane care vin aici de ani buni, zi de zi şi folosesc aparatul gratuit fără să le ceară nimeni explicaţii sau să le sugereze să cumpere aparatul”.

ŢEPE PE SCARĂ LARGĂ

Centuri de slăbit care provoacă „arsuri şi băşicuţe”

Numeroase „produse-minune” se regăsesc în paginile cu reclame din revistele pentru femei sau în programele teleshopping de la televizor.

Încântată de preţul mic şi de uşurinţa cu care se folosea produsul, Maria A., o tânără de 25 de ani din Dâmboviţa, a cumpărat un aparat auditiv pentru bunicul ei.

„L-am descoperit într-o revistă pentru femei. Produsul se numeşte «Magni Ear» şi scria că e cel mai perfomant amplificator de sunete. A costat 129 de lei”, spune tânăra.

„În prima zi, a mers cât de cât. Bunicul auzea puţin mai bine. Însă după doar câteva zile a revenit la starea iniţială. Am aflat de la doctor că astfel de produse pot agrava afecţiunea”, adaugă Maria.

Alina Neagu şi-a cumpărat un produs de slăbit, „Sauna Belt” după ce l-a văzut în reclamele teleshopping.

„Voiam să slăbesc la coapse şi să scap de burtă, cu efort minim. Nu trebuia decât să-l pun pe abdomen sau pe coapse şi să-l bag în priză. M-am uitat la reclamă de multe ori şi, până la urmă, am decis să-l cumpăr. Am dat pe «centură» în jur de 70 de lei”, povesteşte Alina, care spune că a folosit „Sauna Belt” câteva luni, zi de zi, fără efect. „Am reuşit să mă aleg doar cu arsuri şi băşicuţe.”

„Consumatorii nu folosesc corect produsele”

Adina S., 28 de ani. din Capitală, şi-a cumpărat „Cellulex Pro”, un dispozitiv care trebuia să reducă celulita.

„L-am folosit pe braţe, coapse, abdomen, fese şi şolduri. Am văzut produsul într-o revistă de femei şi l-am cumpărat de la Unirii, unde Top- Shop are un magazin. Deşi se garanta că, după folosire, mi se va întări musculatura şi pielea mi se va tonifia, nimic din toate acestea nu s-a întâmplat. E adevărat că la 99 de lei nu trebuia să mă aştept la miracole”, recunoaşte Adina, care spune că a depus şi o plângere la Protecţia Consumatorilor.

Reprezentanţii Top-Shop, cei care vând în România aceste aparate , susţin că au produse de o calitate foarte bună, însă consumatorii nu respectă instrucţiunile.

„Fiecare aparat se foloseşte într- un anumit fel, un anumit timp. Dacă nu e folosit corect, normal că nici rezultatele pozitive nu se vor mai vedea”, susţin reprezentanţii Top-Shop.

REGULI

Când să depuneţi reclamaţii

  • Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorului spun că, potrivit Legii nr. 449/ 2003, se consideră că un produs prezintă o lipsă de conformitate dacă nu funcţionează la parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute în special prin publicitate sau prin înscriere pe etichetă.

„În această situaţie, consumatorul ar avea dreptul la reparare, înlocuire sau restituirea contravalorii. Problema trebuie analizată în funcţie de: care a fost conţinutul reclamei, care au fost condiţiile enunţate pentru ca produsul să-şi producă efectul, care sunt condiţiile de utilizare”, spune Mihai Titichi, şef serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor.