Ceva gigantic: Ce va face cea mai mare MACARA ROMÂNEASCĂ peste Strâmtoarea Bosfor

Ceva gigantic: Ce va face cea mai mare MACARA ROMÂNEASCĂ peste Strâmtoarea Bosfor

Macaraua GSP Neptun începe faza a doua a contractului pe care îl are la ridicarea podului Sultan Yavuz Selim de peste Strâmtoarea Bosfor, din Turcia.

Va lucra patru luni şi va ridica componente de pod de zeci de mii de tone. Potrivit economica.net, macaraua GSP Neptun, aflată în operarea Grup Servicii Petroliere, a părăsit Portul Constanţa cu destinaţia Bosfor, Turcia, pentru a continua lucrările la podul Sultan Yavuz Selim de peste Strâmtoarea Bosfor. Macaraua va începe să ridice şi să plaseze la locul lor podelele podului, fiecare cu o masă între 450 şi 900 de tone. GSP Neptun va efectua 11 manevre de ridicare a podelelor în următoarele patru luni. Şapte dintre podele vor fi amplasate pe partea podului dinspre ţărmul european iar patru pe cea dinspre Asia.

Va fi închisă

În timpul efectuării acestor manevre Strâmtoarea Bosfor va fi închisă traficului. GSP Neptun este o macara cu o masă de 1.800 de tone manvrată de un echipaj de 16 oameni. Poate efectua ridicări la o înălţime de 76 de metri, cu o viteză de 1,8 metri/minut, la încărcare, şi 3,6 metri/minut la descărcare. Macaraua este tractată către Bosfor de nava GSP Vega.

Ne puteți urmări și pe Google News

Operaţiunile GSP din Bosfor au început în decembrie 2013, când macaraua Neptun a descărcat primul tablier al podului, adus de la şantierele Hyundai din Coreea.

Al treilea pod peste Bosfor ce leagă partea asiatică de cea europeană a Istanbulului bate recorduri mondiale: este cel mai lat pod din lume, 59 de metri, care este prevăzut şi cu o line de tren şi are cei mai înalţi piloni laterali din lume, care ajung la o înălţime de 322 de metri.

Construcţia podului va dura 10 ani şi va costa 3 miliarde de dolari.