SURPRIZĂ! România are o NAVĂ DE RĂZBOI UNICĂ ÎN LUME. Marile puteri ale lumii habar n-au de ea I Foto în articol

SURPRIZĂ! România are o NAVĂ DE RĂZBOI UNICĂ ÎN LUME. Marile puteri ale lumii habar n-au de ea I Foto în articol

Cine s-ar fi gândit că în apele teritoariale românești există o navă de război care este unică în lume? Şi totuşi, desi pare greu de crezut, este adevărat.

Vedeta este nava fluvială “Republica”, care reprezintă una din ultimele mărturii ale sistemului de navigare cu zbaturi. Mai simplu spus, aceasta este singura navă de război din lume care este dotată cu mașină cu abur. “Republica” a fost construită în 1883, la șantierul Linz Komenburg din Austria, iar prima oară a fost botezată ''Csobanc''. Nava a fost predată spre exploatare în 1888 Flotilei de Dunăre a Marinei austro-ungare și până să ajungă în dotarea armatei române, în 1951, a mai trecut și pe la cea sovietică, care a preluat-o în 1944.

Implicată în război, a ajuns restaurant

Supraviețuitoare a celui de-Al Doilea Război Mondial, “Republica” a participat în luptele pe Dunăre ca navă de comandament a Marinei Militare Române. În 2003, nava a fost cedată de Ministerul Apărării Naționale Consiliului Local al municipiului Tulcea, iar în 2008 a fost clasată în patrimoniul cultural național și apoi a fost declarată "Tezaur". Timpurile și oamenii nu au ținut cont de istoria grea purtată de “Republica”, astfel că nava a fost închiriată de autoritățile locale și a ajuns restaurant. În cele din urmă, agentul economic a renunțat la contractul cu Primăria Tulcea.

Ne puteți urmări și pe Google News

Accidentul cu o navă turcească

În urmă cu o lună, nava a fost avariată de nava ''Sahin Kaya'', sub pavilion turcesc, care ieșise de pe șenalul navigabil al brațului Tulcea al Dunării și a făcut mai multe manevre pentru ca vasul să se oprească și să nu intre în faleza orașului Tulcea. „Nava a fost oprită, dar din cauza curentului Dunării și a efectului ancorei a fost întoarsă și a presat cu pupa babord nava muzeu Republica. În urma incidentului a rezultat ruperea unei babale, ruperea legăturilor cu școndrii prova/pupa, avarierea brâului, avarierea scării de acces pe navă”, se arăta într-o informare a Căpităniei Portului Tulcea, conform Agerpres. A fost al doilea eveniment naval în care a fost implicată “Republica” de la începutul acestui deceniu. Precedentul fusese raportat în luna iulie a anului 2011, eveniment în urma căruia nava a fost ușor avariată de un vas sub pavilion cambodgian, a cărui cârmă s-a defectat în Portul Tulcea.

CITEŞTE UN ALT ARTICOL ISTORIC FOARTE INTERESANT

Cine a fost MARELE ANONIM, omul considerat CEL MAI MARE SPION ROMÂN din toate timpurile? Super INFORMAŢII DESECRETIZATE şi OPERAŢIUNI MARCA SIE şi SRI

Mihail Moruzov, omul considerat cel mai mare spion roman Mihail Moruzov, omul considerat cel mai mare spion roman Mihail Moruzov, omul considerat cel mai mare spion roman Mihail Moruzov, omul considerat cel mai mare spion roman Mihail Moruzov, omul considerat cel mai mare spion roman

Mihail Moruzov, omul considerat cel mai mare spion roman